The Sweetspot model är en modell som är riktigt bra att använda både som individ och som företag.

Vi börjar längst upp – vad du älskar att göra. Vilka situationer vill du vara med i, vilka samtal vill du ha?

Så går vi till vänster – vad du är bra på. När känner du att du levererar till din bästa förmåga, när behärskar du situationen och är nöjd med resultatet?

Och så cirkeln där nere – vad du får betalt för. Vilka uppdrag/tjänster/leveranser får du betalt för i pengar, eller uppseende eller engagemang?

Slutligen – vad världen behöver. Vilken kunskap, erfarenhet eller produkt behöver världen?

När alla fyra cirklar arbetar ihop är du in the sweetspot. Det kan vara under en minut, en månad eller flera år. Kort eller under en längre tid; att befinna sig i the sweet spot är ljuvligt. Prova! 

Category
Tags

No responses yet

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *